sestdiena, 2013. gada 11. maijs

Informācijas un vizuālā dizaina studijai ”Orius” atkal visaugstākie reitingi, šoreiz vispārējos interneta meklējumos!

  

                                                            English version -   http://info-design-studio.blogspot.com 

                                                                        Russian version - http://info-design-studio-ru.blogspot.com 




Kādi tad vizuālā un teksta satura izveides un virzīšanas principi internetā tika pielietoti šoreiz? Kādus rezultātus tas ir devis 2013. gada pirmajā pusē? Kas ir mainījies?

Informācijas un vizuālā dizaina studijas web-dizaineru pozīcijas internetā


   Kā jau mūsu lasītājs būs ievērojis, 

šis blogs nav tikai laukums info-dizaina jaunumu un informācijas publicēšanai, bet arī savdabīgs vizuālo meklējumu un interneta projektu virzīšanas eksperimentu poligons. Tāda savdabīga izmēģinājumu telpa, kur katrs var apskatīt rezultātus on-line. 

Laikam tāpēc šīs visiem atvērtās „vizuālās laboratorijas” darba rezultāti līdz šim lielākā mērā ir interesējuši producentus un dizaina profesionāļus, nekā potenciālos klientus. 

  Kaut gan tas, ka nopietnos web-dizaina darba piedāvājumos arvien vairāk tiek pieprasīti nevis vienkārši web-dizaineri, bet ar obligātu pieredzi (UI) un (UX) web-risinājumos, liecina, ka interneta tirgus „spiež” arī ierindas klientu domāt un pašizglītoties. 

Jautājums „Kāpēc mana tehniski labi izstrādāta web lapa nepiesaista klientus” ir labs stimuls. 

        Par informatīvā dizaina uzdevumiem un minimālajiem 4 soļiem efektivitātei jau tika rakstīts. (4 steps for visual data effectivenes).    



     Par (UX), (UI) web-dizainu tuvākajā laikā būs obligāti jāuzraksta. 
Arī par atšķirībām starp iekšējo un ārējo SEO. 
Tas varētu daļēji izskaidrot, kāpēc pašlaik daudzos gadījumos optimālāk ir uztaisīt jaunu mājas lapu, nekā labot veco. 

Jā, tas tik tiešām tā ir. Ne velti jaunizveidotas pārstāvniecības vai neatkarīga tulkojuma citā valodā mājas lapas bieži vien visos SEO rādītājos pārspēj „mātes” variantu. 



Pagaidām apskatīsimies, 
kā kvalitatīvs vizuālais un informācijas dizains „ceļ” uz augšu visas web-lapas reitingus un dažus ar to saistītos paradoksus. 

Atceraties informatīvo attēlu? 
Parādīti info dizaina attēli un web-lapas meklētāju topos


Kā piemērs - informācijas un vizuālā dizaina studijas ”Orius” web-lapas pozīcijas un to maiņa nu jau gandrīz gada garumā.

Tātad, pēc kārtas:

Pēc pagājušā gada 23. jūlija publikācijas visi 8 informatīvie attēli stabili iekļuva pasaules meklētāju 1. vietās. Uz šādu rezultātu bija rūpīgi strādāts. Šāds rezultāts, kā apliecinājums mūsu info-dizaina kvalitātei tika solīts, un darbi tik tiešām turējās topos veselu pusgadu, līdz 2013.gada februārim. 
Te nu atkal informācija pārdomām un tēma rakstam „Vizuālā reklāma internetā – plusi un ieguvumi” 

Bet nu ejam tālāk. 
Novembrī bija jāapkopo rezultāti, un tie tik tiešam bija vērā ņemami. Bija par ko rakstīt, un ko vizualizēt. Protams, daži info-dizaina darbi šajā sakarā tika speciāli izveidoti. Bet nācās pielietot arī visai daudz tikai nedaudz apstrādātu screenshot. 

Un te nu paradokss.

Kā zināms, meklētāja programmai pagaidām vēl nav mākslinieciskas gaumes. Mūsu gadījumā tā jau „zina” un ir „pārliecinājusies”, ka „Orius” digital production publicē tikai tēmai cieši piesaistītus, vēl nepublicētus vizuālos darbus (un tas visiem meklētājiem ļoti „patīk”) 

Un, lūk, tai nu priekšā ir parādījies vesels lērums jauna tekstuāla un vizuāla materiāla par info dizainu. Ko tā dara? Ievieto PILNĪGI VISUS attēlus topos! Tie, kuri sekoja mūsu publikācijām un uzmanīgi tās analizēja, droši vien pamanīja, ka 2013. gada beigās un 2013. gada sākumā visos, ar informācijas un vizuālo dizainu saistītos attēlu meklējumos, informācijas un vizuālā dizaina studijas „Orius” pozīciju screenshoti burtiski pārpildīja ne vien pirmās vietas, bet pat 1. rindas. 
Runa te iet pārsvarā par latviešu versijas bloga informatīvajiem attēliem, kuri šādi „sarindojās” globālajos meklējumos angļu valodā. Tādā veidā daudzās ekrānu bildes pilnīgi „aizēnoja” speciāli starptautiskajiem meklējumiem sagatavotos info-dizaina darbus. Tajā skaitā arī 2012. gada jūlija raksta tematiskos „rekord-attēlus” 

        Laikam meklētāju programmai darbojas savdabīga inerce, varbūt citu iemeslu dēļ, bet daļēja (mazvērtīgāko screenshot) attēlu noņemšana no indeksācijas nepalīdzēja. 
Nācās noņemt no indeksācijas VISUS ievietotos attēlus, kā arī „aizliegt” meklētājiem tulkot latviešu bloga variantu. Rezultātā pilnīgi visi attēli uz laiku „pazuda” no attēlu meklētāju lapām angļu valodā. 

Tomēr, šāda „pieticība” tika ļoti bagātīgi novērtēta – daudzos, ar info-dizainu vispār un ar labākajiem info-dizaina attēliem/labākajiem info-dizaineru darbiem saistītos vispārējos meklējumos tagad ir 1. - 5. vietas! 

Jā, no simtiem miljonu un miljardiem Google meklētājs tagad ir ievietojis pilnīgi visu „Orius” digital production materiālu pirmajās lapās! Pie tam tik tiešām būtiskos priekš info-dizaina studijas tematiskos meklējumos. 

Piemēri? Lūdzu! (uz 2013. gada  5. maiju, Google.com) 

The best info design images – 1.vieta no 2,890 miljardiem;

The highest rated information design studios – atbilstoši 1.- 394 000 000;

The top rated information design - 2. No 2 miljardiem;

The best information design studios – 2. no 943 000 000;

The highest rated info design studios - 3. rezultāts no 480 miljoniem; 

Dažreiz parādās, citreiz „pazūd” sekojošie:

First placed info design images - 2.no 1,380 miljardiem;

The top info design - 2. no 1,950 miljardiem;

The top info designers - 2. no 1,710 miljardiem;

Info design images placed as first 2.no 1,680 miljardiem;



un sarakstu beidzot, vēl viens paradokss-

„The best (in) info design production”- dažādos laika posmos 2- 5. vieta no „tikai” 175 mil.
Bet kā starpā!!!

1. 2013 Oscar Nominees | 85th Academy Awards Nominees - Oscars

oscar.go.com/nominees

2. Oscar Guide 2013: Best Production Design - HitFix

www.hitfix.com/in.../oscar-guide-2013

3. The World's 25 Best Design Schools - Business Insider

www.businessinsider.com/the-worlds-25-best-design-schools

4. BAFTA Award for Best Production Design - Wikipedia, the free ...

en.wikipedia.org/.../BAFTA_Award_for_Best_Production_Design

Best British Production Design


Var askatīties arī "svaigāko 07.07.2013. -The best information design producers

Un šo pasaules kino industrijas gigantu starpā arī „Orius” digital production web-saits!

Ir ko paanalizēt un par ko pabrīnīties.

Taču izradās, viss ir samērā vienkārši - tagadējais „Production design” ir tas pats agrākais „Art direction” Pamatā, un plašākā nozīmē, tas tomēr asociējas ar kino un TV industriju, nevis informācijas dizainu. No šī viedokļa meklētājs it kā nokļūdījās. No otras puses, viņam taisnība. Informācijas dizains sevī ietver, piemēram, noteikta procesa foto vai video scenārija radīšanu, režisūru un informatīvā video producēšanu, video- montāžu un efektus, pat aktieru vai modeļu darbu. Studijai „Orius” interneta vajadzībām ar to arī nākas nodarboties. Savukārt visi tradicionālā „Production design” procesi sevī ietver arī informācijas dizaina elementus. Plašāk zināmie - filmu posteri, reklāmas plakāti, tekstuālā un vizuālā informācija, prezentācijas WEB-lapas, videoklipi, kā arī filmu reklāma internetā. Pilnīgi dabiski, ka saturs un saites no šādiem info dizaina studijas „Orius” darbiem ir devuši attiecīgo rezultātu. 

Kas notika un notiek interneta lapās latviešu valodā?

    Kā jau bija minēts, labu laiku bloga variants latviešu valodā pat pārspēja „starptautisko”. Starp citu, tas bija vērojams arī dažās visai svarīgās vispārējo meklējumu kategorijās. Pēc opcijas „netulkot” piemērošanas, situācija meklējumos angļu valodā, protams, izmainījās. 

     Ja runājam par latviešu varianta web-lapas pozīcijām, būtu jāatceras, ka arī agrāk dizaina studijai „Orius” vispārējos meklējumos bija pirmās vietas. Latvijas internetā, tieši informācijas dizaina profesionāļu vidū, nav pārāk spēcīga konkurence. Beidzamajā laikā gan ir audzis meklēšanas pieprasījumu skaits. 

Tikai daži piemēri:

Informatīvais dizains - 1. jau no 1, 400 000 Attēli - 2., 3., 4. ;

Info dizaina studija - 1. vieta. Attēliem pirmās 8 vietas un vēl arī daudzas citas;

Kvalitatīvs informācijas dizains - 1. un 2. vieta. Attēlus(t.sk. screenshot) 1. lapā pat pagrūti saskaitīt;

Tas pats ar „Info dizaina uzdevumi” un „Vizuālā dizaina studija”;

„Tikai” viena 1.vieta- „Labākais info dizains”;



Visā visumā, ja situācija arī ir mainījusies, tad tikai uz labo pusi.

      Tātad, rezumējot  - 
 kārtējo reizi ir apstiprinājusies mūsu izvirzītā informācijas un vizuālā dizaina 
Atliek tikai spert šos soļus un darboties. 



Pagaidām tas būtu viss par informācijas dizaina studijas ”Orius” panākumiem 2013. gada 1. pusē un pielietoto internet-promotion metožu rezultātiem. 

Labākais info dizains dod augstākos reitingus arī studijas web lapām


Tuvākie raksti – par (UI) web-dizainu un (UX) web-dizaina risinājumiem datu vizualizācijā, kā arī šo principu pielietošanu interneta reklāmā un tā saucamajā "internet - promotion".


"Orius" digital production.